Opdrachtgevers:

Bestuur van Stichting Viviani
Emmen
Landschap Erfgoed Utrecht
Utrecht
Nucletron Veenendaal
Veenendaal
Flamco B.V.
Bunschoten
Stichting InteraktContour
Nunspeet
Pluswerk
Zeist
Bureau Streefkerk
Harderwijk
Quiris Adviesgroep bv
Veenendaal
ReWork Re-integratie & Outplacement
Dronten
Cuypers Coaching & Krachttraining
Heerenveen
Jos de Vries
The Retail Company BV
Maarssen
UWV Nederland
landelijk
Gradus Groep
Rotterdam
Smeding Groenten en Fruit
St. Anna Parochie
Guide Tools
Den Haag
Aannemersbedrijf Knipscheer
Almere
MEC Spirit
Baarn
Hewlett-Packard Nederland
Utrecht
Specialistisch Verpleegkundig
Kinderdagverblijf De Schavuiten
Leiden
Ready4Work
Amsterdam
Oog voor werK: voor loopbaanbegeleiding, re-integratie, outplacement, persoonlijke begeleiding. Denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.


Nieuws / Nieuwsberichten; de volledige artikelen

142. UWV erkent problemen met werk.nl maar houdt vast aan uitbreiding e-dienstverlening

Bron: De WerkMarkt, 12 juli 2013

'UWV is als gevolg van ingrijpende bezuinigingen bezig met een grote operatie om van persoonlijke dienstverlening over te gaan naar online dienstverlening. Niet alle klanten vinden dat plezierig. Inmiddels maakt meer dan 90 procent van de WW-ers gebruik van de site werk.nl en is het gebruik van de site in de afgelopen jaren toegenomen tot 3,5 mln. bezoeken per maand. De toestroom is enorm en het is een site die nog volop in ontwikkeling is.' Zo vat UWV directeur André Timmermans de situatie omtrent de digitale dienstverlening door UWV samen. 

UWV realiseert zich dat een deel van zijn klanten de voorkeur geeft aan face to face dienstverlening. “Toch bewandelen wij deze weg. Niet alleen vanwege de opgelegde bezuinigingen maar ook omdat het aansluit bij de behoefte van bijna 80% van onze klanten.”

Kritiek op werk.nl

Uiteraard neemt UWV de kritiek op de website werk.nl ter harte. Het verbeteren ervan behoudt de hoogste prioriteit. UWV verbetert deze zomer zoals gepland het gebruikersgemak en de beschikbaarheid van werk.nl.
UWV liet in mei een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau Desan onder 8.000 mensen met een WW-uitkering. Deze werkzoekenden beoordelen de totale dienstverlening van UWV met een 6,0. Het merendeel geeft aan dat de ontvangen dienstverlening aansluit bij de verwachtingen of deze zelfs overtreft (78 procent). Een deel van de werkzoekenden is echter kritisch over de mate waarin werk.nl probleemloos werkt.
In 2012 werden ruim 600.000 WW-aanvragen online gedaan. Dat dit wordt gewaardeerd blijkt uit de ruime voldoende (7,0) voor de basis dienstverlening, zoals het online aanvragen van een uitkering en de tijdige en correcte verwerking ervan. Werkzoekenden zijn echter kritisch op de website werk.nl en beoordelen de totale dienstverlening met een 6,0.

Onmogelijk met alle klanten persoonlijk contact te hebben


Directeur Timmermans: “Het mag duidelijk zijn dat er gebruikers van onze online diensten zijn die last hebben van de overgang van persoonlijke naar online dienstverlening. Door de aanzienlijke besparingen die de overheid UWV oplegt, is het onmogelijk om met alle klanten nog persoonlijk contact te hebben. Het verhogen van gebruikersgemak, bereikbaarheid, vernieuwen van onze zoek- en matchingsmethoden, een duidelijke menustructuur en het tegengaan van foutmeldingen staan centraal bij het verbeteren van onze dienstverlening.
Ook de komende periode doen we dat samen met gebruikers via klantenpanels. Daarnaast bieden wij uitkeringsgerechtigden die moeite hebben met de digitalisering elke dinsdagmiddag persoonlijke ondersteuning op onze vestigingen met het werken met werk.nl en de persoonlijke online werkmap.”

Geen sanctie


“Klanten kunnen via de site wijzigingen doorgeven die van invloed kunnen zijn op hun uitkering. Mensen die dat niet via de site kunnen doorgeven omdat de site tijdelijk niet beschikbaar is, leggen wij geen sanctie op. Er gaat altijd een oordeel van een werkcoach aan vooraf die rekening houdt met de omstandigheden”, aldus Timmermans.
Zie ook: Samenvatting Klanttevredenheidsonderzoek UWV »

Bron: UWV

 

terug

Oog voor Werk is partner in Wajong project 'Leiden Onze zorg'; klik voor meer info

 

 

 

 

 

 

Hans Meyer
Didopad 14
3813 BT Amersfoort
Tel. 06 - 1345 1917
KvK nr.: 321 039 32

 

 

Bezoek Hans Meyer op LinkedIn met Oog voor werK: voor loopbaanbegeleiding, re-integratie, outplacement, persoonlijke begeleiding. Denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.

noloc erkend loopbaan professional

recente updates